22/01/2021

Ciekawe zajęcia online dla młodzieży – mnóstwo propozycji

Propozycje dla młodych ludzi, którym w czasie pandemii brakuje zajęć dodatkowych, jakich nie uwzględniono w planie pracy ich szkół.– Chcemy w tym trudnym czasie wesprzeć młodzież, dlatego proponujemy udział w różnorodnych zajęciach tematycznych – mówi prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, dziekan WNS, koordynatorka programu. Oferta jest bardzo bogata. – Ma na celu wsparcie psychologiczne, pomoc w przygotowaniach do matury, daje też możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz rozwój zainteresowań dotyczących różnych dyscyplin nauki – podkreśla prof. Weissbrot-Koziarska.
Dyrektorzy szkół, po uzgodnieniu z uczniami tematyki zajęć i zebraniu grupy zainteresowanych, proszeni są o kontakt z dziekanatem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego od poniedziałku do piątku, nr tel. 77 452 74 01. W każdym instytucie powołani zostali koordynatorzy, którzy będą ustalali szczegóły realizacji przedsięwzięcia i terminy spotkań online z uczniami.

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH
UNIWERSYTET OPOLSKI
KOORDYNATOR: PROF. UO DR HAB. ANNNA WEISSBROT-KOZIARSKA

KATEDRA NAUK SOCJOLOGICZNYCH I PRACY SOCJALNEJ
dr Tadeusz DetynaAzja Południowo-Wschodnia jako region problemów, kontrastów i perspektyw. Socjologia w podróży.
dr Anna Kopczak-WirgaJak cię widzą, tak cię…lajkują. Mój wizerunek w sieci. Socjologiczne podejście do Internetu.
dr Iwona SobierajPolak, Niemiec, Żyd i Rusek” – kogo nie/lubimy i dlaczego? Mniejszości narodowe i etniczne okiem socjologa.
dr Elżbieta NierobaDlaczego się zakochujemy? Co o miłości mówi socjologia.
dr Kamilla BiskupskaDesign dla realnego świata. Wanilia w świecie zakupów.
dr Magdalena Piejko-PłonkaCo nam mówi przestrzeń szkoły? Design i komunikacja społeczna w praktyce.
dr Marek KorzeniowskiReligijność młodzieży okiem socjologa.
mgr Marcin Deutschmann:Jak wygrywać wybory za pomocą Facebooka. Socjologia Internetu w praktyce.
mgr Clara Kleininger:Warsztaty z reżyserką filmów dokumentalnych: Co to jest antropologia wizualna?
mgr Sławomir KaniaWirtualny Holmse & Dr Hause, czyli o sztuce rozpoznawania fake newsów
mgr Sławomir KaniaJak poskromić internetowego trolla ?
mgr Sławomir KaniaDlaczego współpracujemy i pomagamy sobie – wyjaśnienie ewolucyjne
mgr Sławomir KaniaPotencjał jest w nas – o dostrzeganiu pasji i talentów
mgr Agnieszka BąkowskaRola komunikacji w procesie budowania dialogu międzypokoleniowego
mgr Agnieszka BąkowskaRola mediów społecznościowych w komunikacji z drugą osobą
mgr Agnieszka BąkowskaPedagogika śmiechu
mgr Agnieszka BąkowskaEfektywne uczenie się czyli jakie?
KATEDRA MUZYKOLOGII
dr Mariusz PuciaKod binarny w uchu, czyli od grafofonu do mp3
dr Gabriela GacekCzy cisza może być muzyką?
KATEDRA FILOZOFII
dr Piotr LeśniakStoickie metody radzenia sobie ze stresem
dr Marcin PietrzakKrótki kurs cynicznego sposobu przemawiania
INSTYTUT NAUK PEDAGOGICZNYCH
Dr Agnieszka FranczykNie dam się! – sposoby radzenia sobie ze stresem.
Dr Agnieszka FranczykJestem osobą asertywną – kształtowanie umiejętności odmawiania.
Dr Beata GórnickaEMOCJE kontra ROZSĄDEK czyli o tym, jak rozpoznawać emocje i jak sobie z nimi radzić.
dr Beata GórnickaJA + TY = MY czyli o nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi.
dr Beata GÓRNICKASŁOWEM i GESTEM czyli o doskonaleniu różnych sposobów komunikacji międzyludzkiej.
dr Renata ReclikAnalfabetyzm matematyczny i jego skutki
dr Agnieszka WłochCzy potrzebny nam teatr? -rzeczywistość sceniczna jako przestrzeń emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego rozwoju
dr Agnieszka WłochJak rozpoznać swoje zdolności, potencjał twórczy?
dr Marian BilińskiMuzykoterapia jako element pomocy terapeutycznej w redukcji stresu u dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, w czasie pandemii
dr Grzegorz KozdraśJak uprawianie sztuki walki judo zmienia zachowania dzieci na pierwszym etapie kształcenia?
dr Grzegorz KozdraśSzkoła jako arena walki – edukacyjna sztuka przetrwania, czy sztuka tworzenia samego siebie?
dr Grzegorz KozdraśDlaczego musimy zrewolucjonizować nauczanie?
dr Adam KonopnickiGry komputerowe jako element kultury, przestrzeń życia społecznego i medium edukacyjne
dr Iwona KonopnickaCzytanie, czytelnictwo, kultura czytelnicza czynnikiem wzbogacającym zasoby życiowe ucznia
dr Iwona KonopnickaZ czytaniem na TY…, dialog edukacyjny, edukacja czytelnicza w świecie hybrydowym
dr Iwona KonopnickaKsiążki mojego dzieciństwa …, ciekawość poznawcza, zainteresowanie, zamiłowanie, przymus?
dr Iwona Konopnicka „PEDAGOGIKA PAMIĘCI” Ponadczasowy potencjał edukacyjny Miejsc Pamięci Narodowej
dr Anna MalecEdukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana. Tutoring a edukacja domowa
INSTYTUT HISTORII
dr hab. Marek Białokur prof. UO „Prawdziwie wielki tydzień”, czyli marcowa kumulacja ważnych wydarzeń 1921 roku. Historia – historiografia – edukacja
dr hab. Marek Białokur prof. UOPrezydenci i ich losy, czyli dlaczego najważniejszy urząd w Polsce szczęścia nie przynosi
dr hab. Marek Białokur prof. UOKażdy lubi kasę, ale kto wiem czym płaci?
dr hab. Marek Białokur prof. UO„Trafić Ślepą WRON-ę”, czyli jak Polacy humorem walczyli z władzą w stanie wojennym (1981-1983)
dr hab. Marek Białokur prof. UOPowstania śląskie w przestrzeni publicznej współczesnej Polski
dr hab. Marcin Böhm prof. UOKrzyżacy: dobrzy czy źli rycerze?
dr hab. Marcin Böhm prof. UOIdeał rycerza średniowiecznego
dr hab. Marcin Böhm prof. UOMultietniczność średniowiecza
dr hab. Adriana Dawid prof. UODzieci i młodzież w powstaniach
dr hab. Adriana Dawid prof. UOHistoria w filmie (na wybranych przykładach)
dr hab. Adriana Dawid prof. UOOpozycja antykomunistyczna na Śląsku w okresie stalinowskim
dr Magdalena Przysiężna-PizarskaArcheologia to nie zawód – to styl życia
dr Magdalena Przysiężna-PizarskaOdkrywanie skarbów archeologii jest fajne
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczUczone, bogate, święte. Kobiety średniowiecznej Europy
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczZłote wieki Opola
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczStereotypy średniowiecza
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczChrystianizacja Polski
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczWielokulturowość Śląska w wiekach średnich
prof. dr hab. Anna Pobóg-LenartowiczObraz Śląska w żywocie św. Jadwigi
dr hab. Antoni Maziarz prof. UOCzym jest Śląsk? Kontekst historyczny i geograficzny
dr hab. Antoni Maziarz prof. UOPolacy i Niemcy: między fascynacją a wrogością. Obraz sąsiadów w dziejach najnowszych
dr hab. Antoni Maziarz prof. UOPowstania śląskie jako element polskiego insurekcjonizmu
dr hab. Antoni Maziarz prof. UOWirtualny spacer po historii Opola
dr hab. Mariusz Patelski prof. UOGen. Henry Le Rond i władze francuskie wobec kwestii przynależności państwowej Górnego Śląska po I wojnie światowej”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO„Wojna polsko-bolszewicka – geneza i przebieg konfliktu z lat 1919-1921”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO„Ograniczenia wolności słowa w PRL – prawo, ludzie, instytucje”
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UOProcesy o czary w Europie i w Polsce
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UOOd dymitriad do pokoju Grzymułtowskiego – relacje polsko-rosyjskie w XVII w.
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UOZa króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa: uczty i inne rozrywki w epoce saskiej
mgr Adam WołoszynRelacje polsko-szwedzkie w XVI-XVIII w.
INSTYTUT PSYCHOLOGII
dr Katarzyna BłońskaCo zrobić, żeby chciało mi się tak bardzo, jak mi się nie chce? Psychologiczne triki podnoszące motywację do działania.
dr Angelika Kleszczewska-AlbińskaUważnie nie daj się stresowi – wykorzystanie technik uważności i technik wyobrażeniowych w radzeniu sobie ze stresem
mgr Wiktoria KubiecCo emocje robią z moim myśleniem, a myślenie z emocjami? O radzeniu sobie w nowych sytuacjach i kryzysie
mgr Agnieszka MalinowskaWarsztaty radzenia sobie ze stresem – szybkie sposoby
mgr Anna StarkowskaAsertywność i stosowanie komunikatów typu Ja

Udostępnij post

Przejdź do treści