25 marca studenci pedagogiki oraz pedagogiki specjalnej uczestniczyli w warsztacie prowadzonym przez dr Magdalenę Grycman, stanowiącym kontynuację wcześniejszych zajęć z zakresu AAC. Podczas spotkania studenci wcielili się w rolę osób o złożonych potrzebach komunikacyjnych (ZPKom), starając się przekazać komunikaty wyłącznie za pomocą naturalnych środków komunikacji. Następnie wspólnie analizowali konsekwencje emocjonalne i społeczne, jakie mogą odczuwać osoby z ZPKom.
W dalszej części warsztatu studenci, pracując w podgrupach, oglądali filmy przedstawiające dzieci z ZPKom. Na ich podstawie opracowywali obszary aktywności oraz działania partnera komunikacyjnego. Wyniki pracy zostały zaprezentowane podczas wspólnej dyskusji, która pozwoliła na wyciągnięcie istotnych wniosków.
Warsztat dostarczył studentom cennych informacji praktycznych i pozwolił zrozumieć różnorodne sposoby zastosowania AAC w pracy z dziećmi z ZPKom. Dzięki zdobytej wiedzy studenci lepiej rozpoznają potrzeby i wyzwania osób korzystających z AAC, co sprzyja rozwijaniu empatii oraz budowaniu bardziej otwartego i wspierającego środowiska.
Za swoje zaangażowanie i aktywność uczestnicy warsztatu otrzymali książki autorstwa dr Grycman, za co wyrażamy serdeczne podziękowania.
Opinie studentów o warsztacie:
„Wyniosłam z warsztatów nowe informacje na temat komunikacji, zrozumienie i przydatne rady.” (Studentka IPS)
„Warsztaty były inspirującym doświadczeniem, które pozwoliło nam lepiej zrozumieć potrzeby osób z trudnościami komunikacyjnymi. Dzięki praktycznym ćwiczeniom i przykładom mogliśmy spojrzeć na AAC z perspektywy użytkownika, co wzbogaciło naszą wiedzę i przygotowało nas do skuteczniejszego wsparcia w przyszłości.” (Studenci II PS)
„Pedagogika specjalna to misja, w której nie ma rzeczy niemożliwych, a jedynie trudniejsze do osiągnięcia cele. Siła rozwojowa tkwi w każdym z nas – dr Grycman dziś to potwierdziła. Dziękujemy.” (Studenci III PS)
„Zajęcia bardzo interesujące, pogłębiły naszą wiedzę o funkcjonowaniu osób z trudnościami w komunikacji i zastosowaniu metod AAC.” (Studentki IV PS)
„Bardzo mądra i wartościowa dawka praktycznego podejścia do AAC. Przykłady podane przez dr Grycman były zrozumiałe i nawiązywały do realnych potrzeb i sytuacji osób korzystających z AAC.” (Studentki VPS)
Uniwersytet Opolski przywiązuje dużą wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy internetowe Uczelni. W celu optymalizacji usług, umożliwienia prawidłowego funkcjonowania i zapisywania ustawień poszczególnych użytkowników, strony internetowe Uniwersytetu Opolskiego wykorzystują tzw. cookies (z ang. ciasteczka). Cookies to małe pliki tekstowe wysyłane przez serwis do przeglądarki internetowej użytkownika na urządzeniu końcowym (komputer, smartfon, tablet, itp.). W tym miejscu możecie Państwo podjąć decyzję dotyczącą typów plików cookies, które będą wykorzystywane w tym serwisie internetowym. Klikając Ustawienia możesz wybrać jakie cookies opcjonalne będą stosowane. Wyrażoną zgodę można wycofać w dowolnym momencie zmieniając wybrane ustawienia. Klikając Zaakceptuj wszystko zgadzasz się na użycie plików cookie i podobnych technologii we wszystkich wskazanych poniżej celach. Możesz odrzucić stosowanie cookies opcjonalnych klikając Odrzuć wszystkie.
Więcej informacji:
Polityka prywatności