Oferta dla podmiotów zewnętrznych

Instytut Nauk Pedagogicznych

Kadry Instytutu Nauk Pedagogicznych, w ramach współpracy ze środowiskiem, oferuje między innymi prowadzenie badań i analiz na potrzeby środowiska społecznego, współorganizację i wsparcie merytoryczne konferencji, szkoleń, warsztatów oraz różnorodnych form aktywizacji środowiskaspołecznego, w tym działań na rzecz jednostki, rodziny i różnych grup społecznych. Zespół pracowników, posiadając doświadczenie w działalności badawczej, aplikacyjnej oraz praktycznej realizacji przedsięwzięć proponuje między innymi:

  1. Prowadzenie badań społecznych oferując szeroki asortyment metod i technik ich realizacji, w tym na przykład:
  • badania sondażowe/kwestionariuszowe/badania opinii publicznej: różne techniki (CAWI, PAPI, CAPI),
  • wywiady – indywidualne (IDI) i grupowe (FGI),
  • badania zaangażowane społecznie – badania w działaniu (action research), etnograficzne,
  • badania ewaluacyjne (projektów, programów profilaktycznych,

programów edukacyjno-terapeutycznych, szkoleń, interwencji społecznych itp.),

  • badania konsumenckie (UX, wizerunek marki, badania potrzeb środowiska),
  • badania organizacji (kultury organizacyjnej, relacji, konfliktów w organizacji itp.).
  1. Ekspertyzy i inne opracowania wykonane na zamówienie przedsiębiorców lub instytucji publicznych i niepublicznych.
  2. Zasilanie kadry pedagogicznej i socjalnej – poprzez kształcenie studentów przygotowujące do pracy w zawodzie pracownika socjalnego, nauczyciela, opiekuna-wychowawcy, pedagoga, pedagoga specjalnego, w tym również poprzez organizację praktyk studenckich oraz upowszechnianie idei wolontariatu na rzecz różnych grup społecznych.
  3. Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla różnych grup społecznych (młodzieży i dorosłych, rodziców, nauczycieli, opiekunów, pracowników socjalnych, asystentów), oraz szkół i instytucji edukacyjnych, pomocowych, organizacji i firm (w języku polskim lub angielskim) między innymi w zakresie:
  • komunikacji międzykulturowej, komunikacji interpersonalnej,
  • autoprezentacji i wystąpieńpublicznych,
  • doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli, opiekunów, wychowawców, pracowników socjalnych,
  • podnoszenia poziomu kompetencji rodzicielskich i kultury pedagogicznej rodziców;
  • przeciwdziałaniaróżnorodnym przejawom zjawisk patologicznych (np. profilaktyki uzależnień,zapobiegania zjawiskom przemocowym itp.),
  • aktywizacji lokalnychgrup społecznych, organizacji czasu wolnego dzieci i młodzieży itp., 5. Współorganizację i realizację projektów społecznych, w tym:
  • w ramach współpracy z interesariuszami zewnętrznymi w prowadzeniu projektów w zakresie specjalizacji w zawodzie pracownika socjalnego,
  • w ramach współpracy zinteresariuszami zewnętrznymi w realizacji przedsięwzięć na rzecz wspieraniamarginalizowanych grup społecznych (np. osób z niepełnosprawnościami i ichrodzin).
  1. Aktywny udział w przedsięwzięciach popularyzujących naukę, kulturę oraz sztukę.

Katedra Nauk Socjologicznych oraz Katedra Pedagogiki społecznej Prowadzimy badania społeczne oferując szeroki asortyment metod i technik realizacji:

  • badania sondażowe/kwestionariuszowe/badania opinii publicznej: różne techniki (CAWI,

PAPI, CAPI),

  • wywiady – indywidualne (IDI) i grupowe (FGI),
  • badania zaangażowane społecznie – badania w działaniu (action research), etnograficzne.
  • badania ewaluacyjne (ewaluacji projektów, ewaluacja szkoleń, interwencji społecznych)
  • badania konsumenckie (UX, wizerunek marki, badania potrzeb),
  • badania organizacji (kultury organizacyjnej, relacji, konfliktów w organizacji, itp.)

Ponadto oferujemy:

  • szkolenia i warsztaty w zakresie komunikacji międzykulturowej dla szkół, organizacji i firm (w języku

polskim lub angielskim),

  • szkolenia w zakresie autoprezentacji i wystąpień publicznych,
  • ekspertyzy i inne opracowania wykonane na zamówienie instytucji publicznych, niepublicznych lub

przedsiębiorców,

  • współorganizację i realizację projektów społecznych,
  • współpracę z interesariuszami zewnętrznymi w prowadzeniu projektów w zakresie specjalizacji

w zawodzie pracownika socjalnego,

  • aktywny udział w przedsięwzięciach popularyzujących naukę, kulturę oraz sztukę.

Instytut Historii

Pracownicy Instytutu Historii prowadzą ekspertyzy historyczne , opracowania dziejów przedsiębiorstw i obiektów zabytkowych.

Instytut Psychologii

Obszar 1. Jakość życia w kontekście globalizacji:

  •  diagnozowanie:

– subiektywnego dobrostanu pracowników w organizacji,

– zadowolenia z pracy w organizacji,

– wypalenia zawodowego,

– poziomu stresu w pracy,

– sposobów radzenia sobie ze stresem w pracy,

  • ekspertyzy w zakresie doświadczania przez pracowników procesów i efektów globalizacji,
  • pomiar zachowań szkodzących organizacji,
  • badania w zakresie poziomu motywacji i sprawności funkcji psychicznych pracowników,
  • badanie przesiewowe poziomu inteligencji kierowców i operatorówmaszyn.

Obszar 2.

Zdrowie psychiczne i fizyczne w perspektywie psychoprofilaktyki:

  • doradztwo psychologiczne osobom chorym i ich rodzinom,
  • sposoby interwencji kryzysowej w sytuacji choroby terminalnej,
  • diagnostyka sposobów radzenia sobie ze stresem w chorobie,
  • treningi interpersonalne w obszarze jakości życia,
  • wsparcie psychologiczne osób z problemami zdrowia psychicznego,
  • oddziaływania terapeutyczne krótkoterminowe w leczeniu uzależnień,
  • doradztwo w zakresie tworzenia i zastosowania projektów psychoprofilaktycznych,
  • szkolenia dla nauczycieli i wychowawców w obszarze trudności wychowawczych,
  • diagnostyka zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży oraz metody oddziaływań terapeutycznych.

Obszar 3. Zagadnienia osobowościowe w twórczym podejściu do pracy i rodziny:

  • prowadzenie warsztatów i szkoleń z zakresu rozwoju osobistego,
  • szkolenia z zakresu coachingu dla firm i instytucji państwowych,
  • badania psychologiczne kierowców i osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
  • diagnostyka osobowości i inteligencji dzieci i młodzieży,
  • poradnictwo (coaching) w edukacji osób wybitnie zdolnych,
  • poradnictwo psychologiczne dla rodziców adopcyjnych,
  • diagnostyka trudności rodzinnych i formy pomocy rodzinie,
  • prowadzenie warsztatów i szkoleń z zakresu zarządzania zasobami

ludzkimi (HR),

  • diagnostyka zdolności synestezji i ich wykorzystywanie w działalności artystycznej.

 

 

 

Skip to content