Uniwersytet Opolski

Prace dyplomowe

Warunkiem ukończenia studiów pierwszego lub drugiego stopnia na kierunku Praca socjalna jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej  oraz zdanie egzaminu dyplomowego.

Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest:
1) spełnienie wszystkich wymagań wynikających z programu i harmonogramu studiów;
2) uzyskanie pozytywnej oceny pracy dyplomowej.
 
Student przystępujący do obrony pracy dyplomowej zobowiązany jest do uzyskania wpisów zaliczeń w USOS z wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz wypełnienia karty obiegowej (rozliczenia z biblioteką, akademikami oraz zaległymi płatnościami).
 
 
 
Rozdział VII. Warunki ukończenia studiów
§ 43
1. Warunkiem ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich jest przygotowanie i złożenie pracy dyplomowej, o ile program studiów przewiduje obowiązek jej złożenia oraz zdanie egzaminu dyplomowego.
2. Warunki ukończenia studiów na kierunkach studiów, co do których obowiązują standardy kształcenia, określają odrębne przepisy.
§ 44
1. Pracę dyplomową student przygotowuje pod kierunkiem wybranego przez siebie promotora.
2. Promotora pracy dyplomowej student wybiera spośród osób proponowanych przez koordynatora kierunku, w ramach limitu wyznaczonego dla określonego nauczyciela akademickiego.
3. W przypadku zbyt dużej liczby chętnych do pracy pod kierunkiem określonego promotora, wyboru kandydatów (studentów) dokonuje sam promotor albo koordynator kierunku, jeżeli z prawa wyboru nie skorzysta promotor.
§ 45
1. Promotorem pracy dyplomowej może być nauczyciel akademicki posiadający co najmniej stopień naukowy doktora. Wymogi w zakresie promotora pracy dyplomowej na kierunkach studiów, co do których obowiązują standardy kształcenia, określają odrębne przepisy.
2. Na studiach o profilu ogólnoakademickim, promotorem pracy dyplomowej może być nauczyciel akademicki prowadzący – w roku poprzedzającym formalne objęcie funkcji promotora – badania naukowe w dyscyplinie właściwej dla kierunku studiów.
3. Na studiach o profilu praktycznym, promotorem pracy dyplomowej może być nauczyciel akademicki posiadający doświadczenie w zakresie zastosowań praktycznych w danej dyscyplinie naukowej lub prowadzący badania naukowe w dyscyplinie właściwej dla kierunku studiów.
4. Praca magisterska na kierunkach artystycznych, składająca się z części praktycznej i teoretycznej, przygotowywana jest pod kierunkiem dwóch nauczycieli akademickich.
5. Studenci, których program studiów przewiduje studia w Polsce i zagranicą, przygotowują pracę dyplomową pod kierunkiem dwóch promotorów, pracownika Uczelni i uczelni zagranicznej.
§ 46
1. Temat pracy dyplomowej ustala promotor ze studentem.
2. Przy ustalaniu tematu pracy dyplomowej mogą być brane pod uwagę zainteresowania naukowe studenta. Za pracę dyplomową może być uznana praca powstała w ramach studenckiego ruchu naukowego.
3. Na studiach o profilu praktycznym pracodawca może mieć wpływ na temat pracy dyplomowej. Pracodawca może wyznaczyć również swojego pracownika, jako opiekuna pracy.
4. Ostateczny temat pracy dyplomowej ustala promotor ze studentem najpóźniej do końca pierwszego tygodnia ostatniego semestru studiów. Promotor dostarcza do dziekanatu listę studentów zawierającą ostateczne tematy prac dyplomowych w języku polskim oraz języku angielskim do końca drugiego tygodnia ostatniego semestru studiów.
5. Kolegium dziekańskie zatwierdza:
1) tematy prac dyplomowych i ich ewentualne zmiany;
2) promotora/promotorów i ich ewentualne zmiany;
3) recenzenta/recenzentów i ich ewentualne zmiany.
§ 47
1. Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową i zdać egzamin dyplomowy, jeżeli są przewidziane w planie studiów, nie później niż do końca września ostatniego roku studiów.
2. Student zobowiązany jest złożyć pracę dyplomową i zdać egzamin dyplomowy, jeżeli są przewidziane w planie studiów – w przypadku kierunku studiów trwających 3,5 roku – nie później niż do końca zimowej sesji poprawkowej.
3. Na wniosek studenta lub promotora pracy dyplomowej, złożony w terminie, o którym mowa w ust. 1 lub ust. 2, dziekan może wydłużyć termin złożenia pracy dyplomowej i zdania egzaminu dyplomowego nie dłużej niż o dwa tygodnie w przypadku:
1) długotrwałej choroby studenta, potwierdzonej dokumentacją medyczną;
2) niemożności wykonania pracy dyplomowej w obowiązującym terminie z uzasadnionych i niezależnych od studenta przyczyn.
3. Wydłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej przedłuża termin planowego ukończenia studiów.
4. Student, który nie dotrzymał terminów określonych w ust. 1 lub ust. 2, może złożyć do dziekana wniosek o powtarzanie ostatniego semestru. § 25 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
5. W przypadku dłuższej nieobecności promotora, która może mieć wpływ na opóźnienie terminu złożenia pracy dyplomowej, koordynator kierunku jest zobowiązany wyznaczyć osobę, która przejmuje obowiązki kierowania pracą dyplomową.
§ 48
1. Oceny pracy dyplomowej dokonują promotor oraz recenzent, a na kierunkach artystycznych – promotorzy i recenzenci części praktycznej i teoretycznej.
2. W przypadku istotnych rozbieżności w ocenie pracy o dopuszczeniu do egzaminu dyplomowego decyduje dziekan, który może jednorazowo zasięgnąć opinii dodatkowego recenzenta.
§ 49
1. Warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu dyplomowego jest:
1) spełnienie wszystkich wymagań wynikających z programu i harmonogramu studiów;
2) uzyskanie pozytywnej oceny pracy dyplomowej, jeżeli jest wymagana przez 
2. Termin egzaminu dyplomowego ustala koordynator kierunku, w porozumieniu z studentem i promotorem pracy dyplomowej – nie później niż siedem [7] dni przed planowanym terminem obrony oraz zatwierdza dziekan.
§ 50
1. Egzamin dyplomowy odbywa się przed komisją powołaną przez dziekana.
2. Komisja, o której mowa w ust. 1 składa się z co najmniej trzech [3] osób. W skład komisji wchodzą:
1) przewodniczący – dziekan albo powołany przez dziekana nauczyciel akademicki;
2) promotor/promotorzy;
3) recenzent/recenzenci.
3. Na studiach o profilu praktycznym w egzaminie dyplomowym może uczestniczyć przedstawiciel pracodawcy w roli obserwatora.
3. Egzamin dyplomowy przeprowadzany jest w formie ustnej.
4. Z przebiegu egzaminu dyplomowego sporządza się protokół.
5. Wynik egzaminu dyplomowego wyraża się skalą ocen, o której mowa w § 18 ust. 2.
6. Na wniosek studenta lub promotora egzamin dyplomowy może mieć charakter otwarty. Wniosek, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym musi być złożony w dziekanacie co najmniej na początku ostatniego semestru planowego ukończenia studiów.
7. Ogłoszenie o otwartym egzaminie dyplomowym zawierające imię i nazwisko studenta oraz promotora, temat pracy dyplomowej oraz datę i miejsce egzaminu otwartego jest umieszczane na tablicy ogłoszeń dziekanatu i na stronie internetowej jednostki odpowiedzialnej za kierunek studiów najpóźniej siedem [7]
dni przed terminem egzaminu.
8. W przypadku, gdy program studiów nie przewiduje obowiązku przygotowania pracy dyplomowej, egzamin może mieć formę ustną, pisemną lub ustną i pisemną. Formę egzaminu dyplomowego oraz zakres materiału obowiązujący studenta na egzaminie dyplomowym ustala koordynator kierunku, opiniuje kolegium dziekańskie i ogłasza przed rozpoczęciem ostatniego roku studiów.
§ 51
1. W przypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie, dziekan – na wniosek studenta złożony nie później niż siedem [7] dni od terminu pierwszego egzaminu dyplomowego, wyznacza drugi termin egzaminu dyplomowego jako ostateczny.
2. Drugi termin egzaminu dyplomowego powinien odbyć się nie później niż miesiąc po zakończeniu sesji poprawkowej.
3. W wypadku uzyskania z egzaminu dyplomowego w drugim terminie oceny niedostatecznej lub nieusprawiedliwionego nieprzystąpienia do egzaminu dyplomowego w drugim terminie, student może złożyć wniosek o powtarzanie ostatniego semestru, co może się wiązać ze zmianą tematu pracy dyplomowej.
4. Usprawiedliwienia nieobecności na egzaminie dyplomowym student powinien dokonać u dziekana – nie później niż w terminie siedmiu [7] dni od dnia ustania przyczyny nieobecności.
§ 52
Szczegółowe zasady przygotowywania prac dyplomowych określa zarządzenie Rektora.
§ 53
1. Ukończenie studiów, których program studiów przewiduje pracę dyplomową i egzamin dyplomowy następuje po złożeniu egzaminu dyplomowego z wynikiem co najmniej dostatecznym.
2. Ukończenie studiów na kierunku lekarskim następuje po złożeniu ostatniego wymaganego programem studiów egzaminu.
3. Absolwent Uczelni otrzymuje uczelniany dyplom ukończenia studiów wyższych na określonym kierunku z podaniem ostatecznego wyniku studiów.
4. W przypadku, gdy plan studiów przewiduje pracę dyplomową i egzamin dyplomowy, ostateczny wynik studiów stanowi sumę:
1) ½ średniej arytmetycznej ocen z egzaminów i zaliczeń wpisanych do systemu USOS;
1) ¼ oceny pracy dyplomowej;
2) ¼ oceny egzaminu dyplomowego.
5. W przypadku, gdy plan studiów nie przewiduje pracy dyplomowej, ostateczny wynik studiów określa suma powstała przez dodanie:
1) ¾ średniej arytmetycznej ocen z egzaminów i zaliczeń wpisanych do systemu USOS;
2) ¼ oceny egzaminu dyplomowego.
6. Dla kierunku lekarskiego wynik studiów jest określony jako średnia wszystkich ocen z egzaminów i zaliczeń wpisanych do systemu USOS.
7. W dyplomie ukończenia studiów wpisuje się ostateczny wynik studiów zgodnie z następującymi regułami:
1) suma nie większa niż 3,25 – dostateczny [3,0];
2) suma od powyżej 3,25 do 3,75 – dostateczny plus [3,5];
3) suma od powyżej 3,75 do 4,25 – dobry [4,0];
4) suma od powyżej 4,25 do 4,55 – dobry plus [4,5],
5) suma powyżej 4,55 – bardzo dobry [5,0].

Na studiach pierwszego stopnia na kierunku Praca socjalna studenci realizują w dwu- lub trzyosobowych zespołach projekt socjalny, który stanowi podstawę przygotowania pracy licencjackiej. Projekt socjalny jest współcześnie uznawany za jedną z kluczowych strategii służących osiąganiu zmiany społecznej. W procesie profesjonalizacji opracowano szczegółowo etapy tworzenia projektów oraz kryteria ich ewaluacji, nadając tej metodzie rangę jednej z fundamentalnych form działania. Dla praktyków pracy socjalnej projekt socjalny jest obecnie nieodzownym narzędziem skutecznego oddziaływania.

Projekt pełni również funkcję poznawczą, wpisując się w nurt badań w działaniu (lub badań poprzez działanie). Zawiera on istotny komponent diagnostyczny, który umożliwia rozpoznanie czynników prowadzących do powstawania sytuacji problemowych dotykających jednostki, grupy i całe społeczności — z uwzględnieniem wzajemnych powiązań elementów bio-socjo-kulturowych.

Realizacja projektów socjalnych przez studentów ma na celu kształtowanie i rozwijanie kompetencji niezbędnych do skutecznej pracy zespołowej z wykorzystaniem metody projektów oraz umiejętności dostrzegania i wykorzystywania zasobów indywidualnych, grupowych i środowiskowych. Służy także rozwijaniu kompetencji badawczych poprzez refleksję nad podejmowanymi działaniami w konkretnych warunkach środowiskowych.

Projekt socjalny powinien obejmować dwa zasadnicze elementy:

A. część teoretyczną oraz
B. część empiryczną (projekt socjalny), zawierającą:
zdefiniowanie i opis problemu socjalnego,
– wybór i charakterystykę beneficjentów,
– diagnozę społeczną środowiska,
– określenie celu lub celów projektu,
– wskaźniki realizacji celów (rezultaty twarde i miękkie),
– analizę SWOT i analizę możliwych utrudnień,
– analizę interesariuszy projektu,
– identyfikację zasobów społecznych niezbędnych do realizacji działań,
– dobór metod rozwiązywania problemu socjalnego,
– harmonogram działań,
– budżet i źródła finansowania,
– opis realizacji projektu,
– promocję działań projektowych,
– ocenę wdrożenia projektu,
– wnioski i rekomendacje.

W każdej pracy licencjackiej należy wskazać skład zespołu projektowego. Każdy student przygotowuje samodzielnie część teoretyczną, natomiast część projektowa jest tworzona wspólnie. Mimo współpracy nad projektem każdy student składa odrębną pracę dyplomową z indywidualnym tytułem.

Tematyka prac dyplomowych na studiach pierwszego stopnia pozostaje ściśle powiązana z efektami uczenia się, które student powinien osiągnąć w procesie kształcenia.

Stosowanie powyższych zasad zapewnia jednolitość konstrukcji prac dyplomowych oraz spójność kryteriów ich oceny.

Na studiach drugiego stopnia na kierunku Praca socjalna studenci przygotowują pracę magisterską, która stanowi podsumowanie całego procesu kształcenia i potwierdzenie osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się. Każda praca zawiera streszczenie w języku polskim i angielskim oraz słowa kluczowe w obu językach, co zapewnia jej czytelność i umożliwia łatwe wyszukiwanie w zasobach naukowych.

Prace magisterskie są opracowywane zgodnie z wytycznymi zawartymi w Przewodniku technicznym pisania prac dyplomowych (kierunek Praca socjalna).

Stosowanie powyższych zasad zapewnia jednolitość konstrukcji prac dyplomowych oraz spójność kryteriów ich oceny.

Zgodnie z obowiązującymi procedurami, gotową pracę dyplomową student przekazuje w wersji elektronicznej swojemu promotorowi do wstępnej akceptacji. Termin przekazania pracy powinien przypadać co najmniej dwa tygodnie przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego.

Po zatwierdzeniu pracy promotor informuje studenta, że może on przesłać plik do systemu Archiwum Prac Dyplomowych (APD) – Archiwum prac dyplomowych (APD) .

Student uzupełnia w APD podstawowe dane dotyczące pracy — streszczenie oraz słowa kluczowe w języku polskim i angielskim, a następnie wgrywa plik z pracą w formacie PDF (nazwa pliku: nazwisko_imiona autora_bieżący rok) oraz składa w systemie APD oświadczenia o samodzielnym przygotowaniu pracy.

Po otrzymaniu informacji, że praca jest w systemie APD promotor weryfikuje poprawność wprowadzonych danych, czy praca zawiera: streszczenie w językach polskim i obcym, słowa kluczowe, czy tytuł pracy jest zgodny z tytułem zapisanym w systemie oraz sprawdza, czy przesłana wersja jest tożsama z wcześniej zaakceptowaną. 

Jeśli spełnione są wszystkie powyższe kryteria promotor zatwierdza pracę w systemie APD i przesyła do systemu antyplagiatowego.  

Każda praca dyplomowa jest obowiązkowo poddawana analizie w systemie antyplagiatowym Otwarty System Antyplagiatowy (OSA). Jeżeli raport podobieństwa nie budzi wątpliwości, praca może przejść do kolejnego etapu procedury dyplomowania. W takim przypadku promotor zatwierdza ją w systemie APD i przekazuje do kolejnego etapu, czyli wpisania recenzji przez promotora i recenzenta. 

W przypadku istotnych rozbieżności w ocenie pracy o dopuszczeniu do egzaminu dyplomowego decyduje dziekan, który może jednorazowo zasięgnąć opinii dodatkowego recenzenta (§48 Regulamin studiów Uniwersytetu Opolskiego).

Egzamin dyplomowy odbywa się w lipcu lub we wrześniu przed komisją powołaną przez dziekana. W jej skład wchodzą co najmniej trzy osoby: przewodniczący (dziekan, prodziekan lub wyznaczony przez dziekana nauczyciel akademicki posiadający co najmniej stopień doktora), promotor oraz recenzent. W trakcie egzaminu komisja wypełnia w systemie APD odpowiednią dokumentację oraz ustala ocenę z obrony racy dyplomowej. Ostateczny wynik studiów stanowi sumę:
1) ½ średniej arytmetycznej ocen z egzaminów i zaliczeń wpisanych do systemu USOS;
2) ¼ oceny pracy dyplomowej;
3) ¼ oceny egzaminu dyplomowego (§ 53, ust. 4).

Instrukcja APD student

Instrukcja APD promotor-recenzent 

Egzamin dyplomowy na studiach pierwszego stopnia na kierunku Praca socjalna obejmuje trzy pytania, z których każde weryfikuje inny obszar osiągniętych przez studenta efektów uczenia się.

Pierwsze pytanie sprawdza efekty z kategorii wiedza i umiejętności i odnosi się bezpośrednio do treści kształcenia realizowanych w toku studiów. Wykaz obowiązujących zagadnień do egzaminu licencjackiego jest studentom znany i omawiany podczas seminariów dyplomowych. Literatura podstawowa i uzupełniająca jest wskazywana w trakcie studiów, a zakres tematyczny tego pytania jest spójny z założonymi efektami uczenia się dla pierwszego stopnia kształcenia. Wykaz zagadnień na egzamin licencjacki.

Drugie pytanie dotyczy zagadnień metodologicznych. Podstawą przygotowania się do tej części egzaminu są publikacje poświęcone metodzie projektów, zgodnie z listą rekomendowanej literatury udostępnioną studentom na etapie przygotowywania pracy dyplomowej.

Trzecie pytanie odnosi się bezpośrednio do przygotowanego przez studenta projektu socjalnego — jego planowania, organizacji i realizacji. Weryfikuje ono również efekty uczenia się z kategorii kompetencje społeczne. Pytanie to formułuje recenzent, opierając się na treści złożonej przez dyplomanta pracy licencjackiej.

Pytania zadawane studentom podczas egzaminu licencjackiego na kierunku Praca socjalna są konstruowane w taki sposób, aby umożliwiały sprawdzenie, czy zdający osiągnął zakładane efekty uczenia się w trzech obszarach: wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Praca licencjacka musi spełniać wymagania 6 poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK). Oznacza to, że absolwent kierunku powinien w zaawansowanym stopniu znać i rozumieć wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz powiązane z nimi metody i teorie, które wyjaśniają złożone zależności między tymi elementami. Powinien posiadać podstawową wiedzę ogólną z zakresu dyscyplin naukowych stanowiących teoretyczne podstawy kierunku oraz znać wybrane zagadnienia szczegółowe właściwe dla programu kształcenia na kierunku Praca socjalna.

Absolwent powinien również znać i rozumieć fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji oraz podstawowe ekonomiczne, prawne i inne uwarunkowania działań związanych z uzyskaną kwalifikacją, w tym kluczowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.

W zakresie umiejętności absolwent powinien potrafić wykorzystywać zdobytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz do wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych — poprzez właściwy dobór źródeł i informacji, ich krytyczną analizę i syntezę, a także stosowanie odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technologii informacyjno-komunikacyjnych. Powinien umieć komunikować się z wykorzystaniem specjalistycznej terminologii, uczestniczyć w debatach — przedstawiać i oceniać różne opinie oraz stanowiska, a także planować i organizować pracę własną i zespołową. Powinien też umieć samodzielnie planować i realizować własny proces uczenia się przez całe życie.

W obszarze kompetencji społecznych absolwent powinien być gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i jej znaczenia w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a także do wypełniania zobowiązań społecznych, współorganizowania działań na rzecz środowiska, inicjowania przedsięwzięć w interesie publicznym oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. Powinien ponadto wykazywać gotowość do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, przestrzegania zasad etyki zawodowej (i egzekwowania ich przestrzegania od innych) oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.

Podczas egzaminu dyplomowego na studiach drugiego stopnia na kierunku Praca socjalna student odpowiada na trzy pytania związane z tematyką przygotowanej pracy magisterskiej oraz treściami z programu studiów. Pytania zadają promotor i recenzent, a w dyskusji może również uczestniczyć przewodniczący komisji egzaminacyjnej. 

Pierwsze pytanie, które sprawdza efekty uczenia się z kategorii wiedza i umiejętności — odnosi się ono do zagadnień z toku studiów. Wykaz obowiązujących zagadnień do egzaminu magisterskiego.

Drugie pytanie dotyczy zagadnień metodologicznych i ma na celu sprawdzenie, czy student potrafi właściwie zaplanować, zaprojektować i przeprowadzić badania naukowe oraz czy zna podstawowe zasady metodologii badań stosowanych w naukach społecznych. Pytanie to obejmuje m.in. umiejętność doboru odpowiednich metod, technik i narzędzi badawczych, formułowania problemów i pytań badawczych, operacjonalizacji pojęć, a także analizy i interpretacji uzyskanych danych.

Trzecie pytanie dotyczy kompetencji społecznych i pozwala ocenić postawy, refleksyjność oraz gotowość do odpowiedzialnego działania w środowisku zawodowym. Jest ono formułowane przez recenzenta na podstawie treści i sposobu realizacji pracy magisterskiej, tak aby sprawdzić m.in. umiejętność współpracy, etycznego podejścia, zaangażowania społecznego oraz krytycznej oceny własnych działań, w tym także refleksji nad przebiegiem badań do pracy magisterskiej, ich wynikami, wnioskami i rekomendacjami.

Pytania są formułowane tak, aby umożliwić sprawdzenie, czy zdający osiągnął zakładane efekty uczenia się — w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.

Absolwentom Uniwersytetu Opolskiego, wydaje się dyplomy ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich według wzorów określonych w odpowiedniej uchwale Senatu Uniwersytetu Opolskiego nr 227/2016-2020 Senatu Uniwersytetu Opolskiego z dnia 25 września 2019 r. t.j. : z dnia 27 maja 2021r. w sprawie zatwierdzenia wzorów dyplomów ukończenia studiów w Uniwersytecie Opolskim nr aktu prawnego – US_UO – 55/2020-2024 z dnia 27.05.2021 r.

Absolwentom UO wydaje się dyplomy i suplementy do dyplomu w terminie do 30 dni od dnia ukończenia studiów.

Standardowo absolwent otrzymuje:

  • oryginał dyplomu i suplementu,
  • dwa odpisy dyplomu i dwa odpisy suplementu w języku  polskim.


Studenci, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2019/2020 lub później, otrzymują te dokumenty bezpłatnie.

Mają też możliwość, jeszcze przed ukończeniem studiów, złożyć wniosek o:

  • 1 odpis dyplomu w języku obcym (angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski lub inny język wykładowy)
  • 1 odpis suplementu w języku angielskim lub innym języku wykładowym (wydawane zamiast jednego z odpisów w języku polskim).


Jeśli wniosek o dokument w języku obcym zostanie złożony dopiero po ukończeniu studiów, pobierana jest opłata (np. 20 zł za dodatkowy odpis).

Absolwenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020, ponoszą opłatę za wydanie dyplomu i suplementu (60 zł), a dodatkowy odpis w języku obcym kosztuje 40 zł.

Uwaga: Student/absolwent może złożyć upoważnienie do odbioru dyplomu przez osobę trzecią w obecności pracownika Dziekanatu.
Dyplom może odebrać osoba trzecia (upoważniona przez studenta/absolwenta) posiadająca upoważnienie poświadczone notarialnie.
Wzory podań/upoważnień dostępne są na stronie internetowej Wydziału Nauk Społecznych.

Wzór strony tytułowej

Zaświadczenie o pisaniu pracy dyplomowej (wypełnia student, podpisuje Koordynator kierunku Praca socjalna/Promotor pracy dyplomowej)

Przejdź do treści