Ciekawe zajęcia online dla młodzieży – mnóstwo propozycji

Propozycje dla młodych ludzi, którym w czasie pandemii brakuje zajęć dodatkowych, jakich nie uwzględniono w planie pracy ich szkół.– Chcemy w tym trudnym czasie wesprzeć młodzież, dlatego proponujemy udział w różnorodnych zajęciach tematycznych – mówi prof. UO dr hab. Anna Weissbrot-Koziarska, dziekan WNS, koordynatorka programu.

Oferta jest bardzo bogata. – Ma na celu wsparcie psychologiczne, pomoc w przygotowaniach do matury, daje też możliwość poszerzenia swojej wiedzy oraz rozwój zainteresowań dotyczących różnych dyscyplin nauki – podkreśla prof. Weissbrot-Koziarska.

Dyrektorzy szkół, po uzgodnieniu z uczniami tematyki zajęć i zebraniu grupy zainteresowanych, proszeni są o kontakt z dziekanatem Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego od poniedziałku do piątku, nr tel. 77 452 74 01.

W każdym instytucie powołani zostali koordynatorzy, którzy będą ustalali szczegóły realizacji przedsięwzięcia i terminy spotkań online z uczniami.

WYDZIAŁ NAUK SPOŁECZNYCH

UNIWERSYTET OPOLSKI

KOORDYNATOR: PROF. UO DR HAB. ANNNA WEISSBROT-KOZIARSKA

KATEDRA NAUK SOCJOLOGICZNYCH I PRACY SOCJALNEJ
dr Tadeusz Detyna ·        Azja Południowo-Wschodnia jako region problemów, kontrastów i perspektyw. Socjologia w podróży.
dr Anna Kopczak-Wirga ·        Jak cię widzą, tak cię…lajkują. Mój wizerunek w sieci. Socjologiczne podejście do Internetu.
dr Iwona Sobieraj ·        „Polak, Niemiec, Żyd i Rusek” – kogo nie/lubimy i dlaczego? Mniejszości narodowe i etniczne okiem socjologa.
dr Elżbieta Nieroba: ·        Dlaczego się zakochujemy? Co o miłości mówi socjologia.
dr Kamilla Biskupska: ·        Design dla realnego świata. Wanilia w świecie zakupów.
dr Magdalena Piejko-Płonka ·        Co nam mówi przestrzeń szkoły? Design i komunikacja społeczna w praktyce.
dr Marek Korzeniowski ·        Religijność młodzieży okiem socjologa.
mgr Marcin Deutschmann: ·        Jak wygrywać wybory za pomocą Facebooka. Socjologia Internetu w praktyce.
mgr ClaraKleininger: ·        Warsztaty z reżyserką filmów dokumentalnych: Co to jest antropologia wizualna?
mgr Sławomir Kania ·        Wirtualny Holmse& Dr Hause, czyli o sztuce rozpoznawania fake newsów

 

mgr Sławomir Kania ·        Jak poskromić internetowego trolla ?
mgr Sławomir Kania ·        Dlaczego współpracujemy i pomagamy sobie – wyjaśnienie ewolucyjne
mgr Sławomir Kania ·        Potencjał jest w nas – o dostrzeganiu pasji i talentów
mgr Agnieszka Bąkowska ·        Rola komunikacji w procesie budowania dialogu międzypokoleniowego
mgr Agnieszka Bąkowska ·        Rola mediów społecznościowych w komunikacji z drugą osobą
mgr Agnieszka Bąkowska ·        Pedagogika śmiechu
mgr Agnieszka Bąkowska ·        Efektywne uczenie się czyli jakie?

KATEDRA MUZYKOLOGII

dr Mariusz Pucia ·        Kod binarny w uchu, czyli od grafofonu do mp3
dr Gabriela Gacek ·        Czy cisza może być muzyką?

KATEDRA FILOZOFII

dr Piotr Leśniak ·        Stoickie metody radzenia sobie ze stresem
dr Marcin Pietrzak ·        Krótki kurs cynicznego sposobu przemawiania

INSTYTUT NAUK PEDAGOGICZNYCH

Dr Agnieszka FRANCZYK

 

·        Nie dam się! – sposoby radzenia sobie ze stresem.
Dr Agnieszka FRANCZYK

 

·        Jestem osobą asertywną – kształtowanie umiejętności odmawiania.
Dr Beata GÓRNICKA

 

·        EMOCJE kontra ROZSĄDEK czyli o tym, jak rozpoznawać emocje i jak sobie z nimi radzić.
dr Beata GÓRNICKA

 

·        JA + TY = MY czyli o nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z innymi.
dr Beata GÓRNICKA

 

·        SŁOWEM i GESTEM czyli o doskonaleniu różnych sposobów komunikacji międzyludzkiej.
dr Renata Reclik ·        Analfabetyzm matematyczny i jego skutki
dr Agnieszka Włoch ·        Czy potrzebny nam teatr? -rzeczywistość sceniczna jako przestrzeń emocjonalnego, fizycznego i intelektualnego rozwoju
dr Agnieszka Włoch ·        Jak rozpoznać swoje zdolności, potencjał twórczy?
dr Marian Biliński ·        Muzykoterapia jako element pomocy terapeutycznej w redukcji stresu u dzieci, młodzieży oraz ich rodziców, w czasie pandemii
dr Grzegorz Kozdraś ·        Jak uprawianie sztuki walki judo zmienia zachowania dzieci na pierwszym etapie kształcenia?
dr Grzegorz Kozdraś ·        Szkoła jako arena walki – edukacyjna sztuka przetrwania, czy sztuka tworzenia samego siebie?
dr Grzegorz Kozdraś ·        Dlaczego musimy zrewolucjonizować nauczanie?
dr Adam Konopnicki ·        Gry komputerowe jako element kultury, przestrzeń życia społecznego i medium edukacyjne
dr Iwona Konopnicka ·        Czytanie, czytelnictwo, kultura czytelnicza czynnikiem wzbogacającym zasoby życiowe ucznia
dr Iwona Konopnicka ·        Z czytaniem na TY…, dialog edukacyjny, edukacja czytelnicza w świecie hybrydowym
dr Iwona Konopnicka ·        Książki mojego dzieciństwa …, ciekawość poznawcza, zainteresowanie, zamiłowanie, przymus?
dr Iwona Konopnicka ·        „PEDAGOGIKA PAMIĘCI” Ponadczasowy potencjał edukacyjny Miejsc Pamięci Narodowej
dr Anna Malec ·        Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana. Tutoring a edukacja domowa

INSTYTUT HISTORII

dr hab. Marek Białokur prof. UO ·        „Prawdziwie wielki tydzień”, czyli marcowa kumulacja ważnych wydarzeń 1921 roku. Historia – historiografia – edukacja
dr hab. Marek Białokur prof. UO ·        Prezydenci i ich losy, czyli dlaczego najważniejszy urząd w Polsce szczęścia nie przynosi
dr hab. Marek Białokur prof. UO ·        Każdy lubi kasę, ale kto wiem czym płaci?
dr hab. Marek Białokur prof. UO ·        „Trafić Ślepą WRON-ę”, czyli jak Polacy humorem walczyli z władzą w stanie wojennym (1981-1983)
dr hab. Marek Białokur prof. UO ·        Powstania śląskie w przestrzeni publicznej współczesnej Polski
dr hab. Marcin Böhm prof. UO ·        Krzyżacy: dobrzy czy źli rycerze?
dr hab. Marcin Böhm prof. UO ·        Ideał rycerza średniowiecznego
dr hab. Marcin Böhm prof. UO ·        Multietniczność średniowiecza
dr hab. Adriana Dawid prof. UO ·        Dzieci i młodzież w powstaniach
dr hab. Adriana Dawid prof. UO ·        Historia w filmie (na wybranych przykładach)
dr hab. Adriana Dawid prof. UO ·        Opozycja antykomunistyczna na Śląsku w okresie stalinowskim
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska ·        Archeologia to nie zawód – to styl życia
dr Magdalena Przysiężna-Pizarska ·        Odkrywanie skarbów archeologii jest fajne
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Uczone, bogate, święte. Kobiety średniowiecznej Europy
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Złote wieki Opola
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Stereotypy średniowiecza
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Chrystianizacja Polski
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Wielokulturowość Śląska w wiekach średnich
prof. dr hab. Anna Pobóg-Lenartowicz ·        Obraz Śląska w żywocie św. Jadwigi
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO ·        Czym jest Śląsk? Kontekst historyczny i geograficzny
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO ·        Polacy i Niemcy: między fascynacją a wrogością. Obraz sąsiadów w dziejach najnowszych
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO ·        Powstania śląskie jako element polskiego insurekcjonizmu
dr hab. Antoni Maziarz prof. UO ·        Wirtualny spacer po historii Opola
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO ·        Gen. Henry Le Rond i władze francuskie wobec kwestii przynależności państwowej Górnego Śląska po I wojnie światowej”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO ·        „Wojna polsko-bolszewicka – geneza i przebieg konfliktu z lat 1919-1921”
dr hab. Mariusz Patelski prof. UO ·        „Ograniczenia wolności słowa w PRL – prawo, ludzie, instytucje”
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO ·        Procesy o czary w Europie i w Polsce
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO ·        Od dymitriad do pokoju Grzymułtowskiego – relacje polsko-rosyjskie w XVII w.
dr hab. Mariusz Sawicki prof. UO ·        Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa: uczty i inne rozrywki w epoce saskiej
mgr Adam Wołoszyn ·        Relacje polsko-szwedzkie w XVI-XVIII w.

INSTYTUT PSYCHOLOGII

dr Katarzyna Błońska ·        Co zrobić, żeby chciało mi się tak bardzo, jak mi się nie chce? Psychologiczne triki podnoszące motywację do działania.
dr Angelika Kleszczewska-Albińska ·        Uważnie nie daj się stresowi – wykorzystanie technik uważności i technik wyobrażeniowych w radzeniu sobie ze stresem
mgr Wiktoria Kubiec ·        Co emocje robią z moim myśleniem, a myślenie z emocjami? O radzeniu sobie w nowych sytuacjach i kryzysie
mgr Agnieszka Malinowska ·        Warsztaty radzenia sobie ze stresem – szybkie sposoby
mgr Anna Starkowska ·        Asertywność i stosowanie komunikatów typu Ja

 

 

 

Udostępnij post

Skip to content