Pracownik
adiunkt
Prowadzone zajęcia:


Wykształcenie i stopnie naukowe

• Studia magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie Pedagogiki resocjalizacyjnej: 2007, Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny.

• Doktorat: 2015., Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Instytut Nauk Pedagogicznych, Temat pracy: Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego, napisany pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Eleonory Sapii-Drewniak, UO, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Opole. Recenzenci: prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz, Uniwersytet Wrocławski, prof. za. dr hab. Zenon Jasiński , Uniwersytet Opolski.


Badania naukowe

2016-2018 – „Aktywność kulturalna człowieka dorosłego jako doświadczenie egzystencjalnie znaczące” (badania statutowe)

2019-2022 – „Model wielowymiarowej profilaktyki pozytywnej w teorii i praktyce pedagogicznej”

2023-obecnie -  „Teoretyczne oraz empiryczne podstawy logoprofilaktyki”


Publikacje

Monografie autorskie

  • Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2016.
  • Profilaktyka pozytywna w teorii i praktyce pedagogicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2019.


Artykuły w czasopismach

  •  Jarosz K., Działalność kulturalno-oświatowa i sportowa Zakładu Karnego w Głubczycach, Rocznik Andragogiczny 2009.
  •  Jarosz K., Naprawdę silni, [w:] Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce, red. M. Marczak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.
  • Jarosz K., Nastolatek w świecie wartości – scenariusz zajęć, „Modelowe Nauczanie” , Opole 2011.
  • Jarosz K., Prawa człowieka – scenariusz zajęć, „Modelowe Nauczanie” , Opole 2011
  • Jarosz K., Miejsce międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji, w: Rocznik Andragogiczny, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne; Polsko-Niemiecka Fundacja Edukacji Dorosłych, vol. 22, 2015.
  • Jarosz K.K., Style partycypacji kulturalnej człowieka dorosłego. Walidacja narzędzia pomiarowego, w: Rocznik Andragogiczny, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne; Polsko-Niemiecka Fundacja Edukacji Dorosłych, vol. 24, 2017.
  • Jarosz K., Model wielowymiarowej profilaktyki pozytywnej w teorii i praktyce pedagogicznej, (w:) Profilaktyka zachowań ryzykownych, red. Z. B. Gaś, Wydawnictwo Innovatio Press, Lublin 2019, ISBN  978-83-66159-27-3.
  • Jarosz K., Wykorzystanie koncepcji profilaktyki pozytywnej w pracy opiekuńczo-wychowawczej domu dziecka, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” , Tom 601, Nr 6 ( 2021)
  • Jarosz K., Model wielowymiarowej profilaktyki pozytywne jako przykład narzędzia projektowania wsparcia rozwoju duchowości dzieci i młodzieży, „Horyzonty Wychowania”, Tom 21 Nr 58 (2022): Horyzonty duchowości.
  • Jarosz K., Wychowankowie pieczy zastępczej, (w:) Wybrane zagadnienia pracy socjalnej. red. A. Weissbrot-Koziarska, A. Żukiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2022;
  •  Jarosz K., Wykorzystanie koncepcji profilaktyki pozytywnej w obszarze współpracy szkoły i rodziny, „Horyzonty Wychowania” 2024, tom 23, nr 66.
  •  Jarosz K., The concept of a nooetic qualities strategy as an example of designing support of development of psychic resilience in children and youth, „Studia Paedagogica Ignatiana”, 2024 nr 1.

        

 





Skip to content