Wykształcenie i stopnie naukowe
• Studia magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie Pedagogiki resocjalizacyjnej: 2007, Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny.
• Doktorat: 2015., Uniwersytet Opolski, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Instytut Nauk Pedagogicznych, Temat pracy: Znaczenie aktywności kulturalnej dla jakości życia człowieka dorosłego, napisany pod kierunkiem prof. zw. dr hab. Eleonory Sapii-Drewniak, UO, Wydział Historyczno-Pedagogiczny, Opole. Recenzenci: prof. zw. dr hab. Krystyna Ferenz, Uniwersytet Wrocławski, prof. za. dr hab. Zenon Jasiński , Uniwersytet Opolski.
Badania naukowe
2016-2018 – „Aktywność kulturalna człowieka dorosłego jako doświadczenie
egzystencjalnie znaczące” (badania statutowe)
2019-2022 – „Model wielowymiarowej
profilaktyki pozytywnej w teorii i praktyce pedagogicznej”
2023-obecnie - „Teoretyczne oraz empiryczne
podstawy logoprofilaktyki”
Publikacje
Monografie autorskie
- Znaczenie aktywności kulturalnej
dla jakości życia człowieka dorosłego, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego,
Opole 2016.
- Profilaktyka pozytywna w teorii i
praktyce pedagogicznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2019.
Artykuły w czasopismach
- Jarosz K., Działalność kulturalno-oświatowa i sportowa Zakładu Karnego w Głubczycach, Rocznik Andragogiczny 2009.
- Jarosz K., Naprawdę silni, [w:]
Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w
Polsce, red. M. Marczak, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.
- Jarosz K., Nastolatek w świecie
wartości – scenariusz zajęć, „Modelowe Nauczanie” , Opole 2011.
- Jarosz K., Prawa człowieka –
scenariusz zajęć, „Modelowe Nauczanie” , Opole 2011
- Jarosz K., Miejsce
międzypokoleniowego uczenia się w procesie hominizacji, w: Rocznik Andragogiczny,
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne; Polsko-Niemiecka Fundacja Edukacji Dorosłych,
vol. 22, 2015.
- Jarosz K.K., Style partycypacji kulturalnej
człowieka dorosłego. Walidacja narzędzia pomiarowego,
w: Rocznik Andragogiczny, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne;
Polsko-Niemiecka Fundacja Edukacji Dorosłych, vol. 24, 2017.
- Jarosz K., Model wielowymiarowej profilaktyki pozytywnej w teorii
i praktyce pedagogicznej, (w:) Profilaktyka zachowań ryzykownych, red. Z. B.
Gaś, Wydawnictwo Innovatio Press, Lublin 2019, ISBN 978-83-66159-27-3.
- Jarosz K., Wykorzystanie koncepcji profilaktyki pozytywnej w pracy
opiekuńczo-wychowawczej domu dziecka, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” , Tom
601, Nr 6 ( 2021)
- Jarosz K., Model wielowymiarowej profilaktyki pozytywne jako
przykład narzędzia projektowania
wsparcia rozwoju duchowości dzieci i młodzieży, „Horyzonty Wychowania”, Tom 21
Nr 58 (2022): Horyzonty duchowości.
-
Jarosz K., Wychowankowie pieczy zastępczej,
(w:) Wybrane zagadnienia pracy socjalnej. red. A. Weissbrot-Koziarska, A.
Żukiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2022;
- Jarosz K., Wykorzystanie
koncepcji profilaktyki pozytywnej w obszarze współpracy szkoły i rodziny,
„Horyzonty Wychowania” 2024, tom 23, nr 66.
- Jarosz K., The concept of a
nooetic qualities strategy as an example of designing support of development of
psychic resilience in children and youth, „Studia Paedagogica Ignatiana”, 2024
nr 1.