Pracownik
asystent
Zainteresowania badawcze:


  • Edukacja i rehabilitacja dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną
  • Rodzicielstwo w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością
  • Potrzeby mieszkaniowe osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Udział w projekcie pt.: „Architekci zmiany”. Działania na rzecz włączania społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną. Projekt dotyczy pierwszych w Polsce badań potrzeb mieszkaniowych osób z NI.


Wykaz wybranych publikacji:

Najważniejsze publikacje:

  • Franczyk A., Kurcz W., Leisure Time of Adults with Moderate and Severe Intellectual Disabilities, w: Acceptance, Participation, Solidarity. The importance of the interdisciplinary approach, pod. red. E. Dabrowy, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii GrzegorzewskieJ, waRSZAWA 2024.
  • Kurcz W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej  przez samotne matki wobec dziecka z niepełnosprawnością, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2023.
  • Franczyk A., Kurcz W.,  Potrzeby mieszkaniowe dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa rodziców, w: Wychowanie w rodzinie, pod. red. S. Walasek, E. Jurczyk-Romanowskiej, E. Musiał , Tom XIX, Wrocław 2022.
  • Pańków W., Rak A., Macierzyństwo w narracjach trzech pokoleń kobiet wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną, w: Wychowanie w rodzinie. Konteksty historyczne  i współczesne. Rodzina w sytuacji konfliktów i zagrożeń, pod. red. E. Jurczyk-Romanowska,  A. Marcinkiewicz-Wilk, J. Gulanowski, Tom XVI, Wrocław 2017.
  • Pańków W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej wobec dziecka niepełnosprawego w rodzinie pełnej, w: Rodzicielstwo w różnych fazach rozwoju rodziny, pod red. J. Brągiel, B. Górnicka Beata, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2017 r.
  • Pańków W., L'éducation de la déficience intellectuelle chez les élèves en Pologne, ,,La nouvelle revue de l’adaption et de la scolarisation’’ n 74, Paris 2016.
  • Pańków W., Integracja uczniów z niepełnosprawnością z pełnosprawnymi w świetle założeń teoretycznych, pod red. G. Kryk, K. Solich, I. Konopnickiej, w: Idea do współbycia i współdziałania w edukacji dzieci i młodzieży, Wyd. PWSZ, Racibórz 2016.
Osiągnięcia: 
  • Członkini Wydziałowej Komisji ds. oceny jakości kształcenia (od 01.10.2022 r.)
  • Opiekun Koła Naukowego Pedagogów Specjalnych ,,P.S. Człowiek” (od 01.10. 2022 r.)
  • Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oddział Opole
  • Nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
  • Terapeuta Integracji Sensorycznej
  • Prowadzenie warsztatów dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w ramach projektu realizowanego przez Fundację L’Arche


 







Prowadzone zajęcia:


Wykształcenie i stopnie naukowe 

02.07.  2020 - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – uzyskanie stopnia doktora nauk społecznych w zakresie pedagogiki

2014 – 2016 -  Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - studia podyplomowe w zakresie Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną

2010 – 2012 - Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, studia uzupełniające magisterskie

2007 – 2010 - Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, studia licencjackie, tryb stacjonarny

 Praca zawodowa 

  • 0d 1 października 2020 r. – asystent w Instytucie Nauk Pedagogicznych Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego
  • Od 1 września 2016 – nauczyciel- terapeuta w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
Prowadzone zajęcia:
Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu i szkole, zaburzenia ze spektrum autyzmu, metodyka pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, pedagogika specjalna i terapeutyczna, metodyka pracy terapeutycznej.


clock
Godziny konsultacji
poniedziałek 12:00 – 12:45
wtorek 11:00 – 11:45
Skip to content