- Edukacja i rehabilitacja dzieci i młodzieży z
niepełnosprawnością intelektualną
- Rodzicielstwo
w rodzinie z dzieckiem z niepełnosprawnością
- Potrzeby
mieszkaniowe osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Udział w projekcie
pt.: „Architekci zmiany”. Działania na rzecz włączania społecznego osób z
niepełnosprawnością intelektualną. Projekt dotyczy pierwszych w Polsce
badań potrzeb mieszkaniowych osób z NI.
Najważniejsze publikacje:
- Franczyk A., Kurcz W., Leisure Time of Adults with Moderate and Severe Intellectual Disabilities, w: Acceptance, Participation, Solidarity. The importance of the interdisciplinary approach, pod. red. E. Dabrowy, Wyd. Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii GrzegorzewskieJ, waRSZAWA 2024.
- Kurcz W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej przez samotne matki wobec dziecka z
niepełnosprawnością, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2023.
- Franczyk A., Kurcz W., Potrzeby
mieszkaniowe dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa
rodziców,
w: Wychowanie w rodzinie, pod. red. S. Walasek, E.
Jurczyk-Romanowskiej, E. Musiał ,
Tom XIX, Wrocław 2022.
- Pańków
W., Rak A., Macierzyństwo w narracjach
trzech pokoleń kobiet wychowujących dziecko z niepełnosprawnością intelektualną,
w: Wychowanie w rodzinie.
Konteksty historyczne i
współczesne. Rodzina w sytuacji konfliktów i zagrożeń, pod. red. E.
Jurczyk-Romanowska, A.
Marcinkiewicz-Wilk, J. Gulanowski, Tom XVI, Wrocław 2017.
- Pańków W., Realizacja funkcji opiekuńczo-wychowawczej wobec dziecka
niepełnosprawego w rodzinie pełnej, w: Rodzicielstwo
w różnych fazach rozwoju rodziny, pod red. J. Brągiel, B. Górnicka Beata,
Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2017 r.
- Pańków W., L'éducation de
la déficience intellectuelle chez les élèves en Pologne, ,,La nouvelle revue de l’adaption et de la
scolarisation’’ n 74,
Paris 2016.
- Pańków W., Integracja uczniów z niepełnosprawnością z pełnosprawnymi w świetle
założeń teoretycznych, pod red. G. Kryk, K. Solich, I. Konopnickiej, w: Idea do współbycia i współdziałania w
edukacji dzieci i młodzieży, Wyd. PWSZ, Racibórz 2016.
Osiągnięcia:
- Członkini
Wydziałowej Komisji ds. oceny jakości kształcenia (od
01.10.2022 r.)
- Opiekun Koła Naukowego Pedagogów Specjalnych ,,P.S.
Człowiek” (od 01.10. 2022 r.)
- Członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego oddział
Opole
- Nauczyciel w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
- Terapeuta Integracji Sensorycznej
- Prowadzenie
warsztatów dla rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w ramach
projektu realizowanego przez Fundację L’Arche
Wykształcenie i stopnie
naukowe
02.07. 2020 - Akademia Pedagogiki Specjalnej im.
Marii Grzegorzewskiej w Warszawie – uzyskanie stopnia doktora nauk społecznych
w zakresie pedagogiki
2014 – 2016
- Akademia Pedagogiki Specjalnej im.
Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - studia podyplomowe w zakresie Edukacji i
rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną
2010 – 2012 - Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, studia uzupełniające magisterskie
2007 – 2010 - Uniwersytet Opolski
pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, studia licencjackie, tryb stacjonarny
Praca zawodowa
- 0d 1 października 2020 r. – asystent w Instytucie Nauk Pedagogicznych Wydziału
Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego
- Od 1 września
2016 – nauczyciel- terapeuta w Zespole Szkół Specjalnych w Opolu
Prowadzone zajęcia:
Diagnoza specjalnych potrzeb edukacyjnych, praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu i szkole, zaburzenia ze spektrum autyzmu, metodyka pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, pedagogika specjalna i terapeutyczna, metodyka pracy terapeutycznej.