Pracownik
starszy wykładowca
Zainteresowania badawcze:

Zainteresowania i badania naukowe:

  • innowacyjne metody kształcenia
  • dydaktyczna przydatność mnemotechniki
  • wybrane komponenty procesu dydaktycznego w percepcji nauczycieli i uczniów
  • terapia pedagogiczna
  • organizowanie pomocy psychopedagogicznej dla dzieci i młodzieży


Wykaz wybranych publikacji:

Autor 4 monografii, redaktor bądź współredaktor 4 prac pod redakcją, autor 39 artykułów naukowych.

Najważniejsze publikacje:

  • M. Ganczarska, Metoda rysunkowych ogniw ortograficznych. Wykorzystanie mnemotechniki w kształceniu zintegrowanym, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2004, ss. 132.
  • M. Ganczarska, Spotkania z fikcyjnym terapeutą. Jak tworzyć i czytać dzieciom opowiadania korygujące w ramach interwencji terapeutyczno-wychowawczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2014, ss. 1-172.
  • M. Ganczarska, Praca wychowawcza nauczyciela z uczniami pochodzącymi z rodzin dysfunkcyjnych. Co nauczyciel może zaczerpnąć z pracy terapeuty, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2017, ss. 1-217.
  • M. Ganczarska, Wizualizacja w radzeniu sobie z negatywnym stresem przez uczniów w młodszym wieku szkolnym. Technika „Cudowne biurko”, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2021, ss. 1-157.

Osiągnięcia: Nagroda Quality za osiągnięcia w roku akademickim 2005/2006.


Prowadzone zajęcia:

Wykształcenie i stopnie naukowe:

  • Ukończone studia wyższe w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (kierunek: pedagogika, specjalność; nauczanie początkowe); rok ukończenia: 1988
  • Ukończone studia podyplomowe: Podyplomowe Studia Socjoterapii; Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji przy Towarzystwie Wiedzy Powszechnej we Wrocławiu; rok ukończenia 2003
  • Stopień doktora nauk humanistycznych nadany w roku 1998 (rozprawa doktorska na temat: „Skuteczność nieklasycznych metod problemowych w kształceniu wczesnoszkolnym”; Uniwersytet Opolski, promotor: prof. zw. dr hab. Władysław Puślecki)

Praca zawodowa i pełnione funkcje:

  • W latach 1998 - 2018 adiunkt w Instytucie Studiów Edukacyjnych
  • Od 2001 do 2017 opiekun studenckiego Naukowego Koła Terapeutów
  • W latach 2009 - 201 kierownik Podyplomowych Studiów Terapii Pedagogicznej z Oligofrenopedagogiką


Skip to content