Polityka jakości kształcenia

System jakości kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego jest strukturalnie i funkcjonalnie powiązany z Uczelnianym Systemem Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim. Odnosi się do wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego obejmuje studentów wszystkich form i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego realizowanych na Wydziale Nauk Społecznych, a także jego pracowników. Podstawowym celem jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującym prawem, etyką, europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Cel ten jest osiągany poprzez zadania realizowane przez wydziałowe komisje ds. doskonalenia i oceniania jakości w ramach wydziałowej strategii doskonalenia jakości, będącej integralną częścią Strategii Rozwoju Wydziału Nauk Społecznych na lata 2021-2027. Strategia doskonalenia jakości kształcenia na WNS uwzględnia specyfikę wydziału i pozwala na samodzielne wypracowywanie szczegółowych procedur odpowiednio do potrzeb poszczególnych jednostek, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w tym zakresie.

Strategie rozwoju

Program operacyjny UO – działania na rzecz jakości kształcenia od 1 października do 30 września każdego roku – oprócz działań cyklicznych wymienionych w dokumencie, jednostki UO realizują zadania ze Strategii Doskonalenia Jakości Kształcenia UO na lata 2021-2027 zapisane w programie operacyjnym do realizacji  w danym roku akademickim

Strategia doskonalenia jakości kształcenia na rok akademicki 2022/2023​ – na WNS UO na lata 2021-2027 do realizacji w roku akademickim 2022/2023 na Wydziale Nauk Społecznych UO – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna, Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Coaching filozoficzny, Doradztwo filozoficzne z mentoringiem
Raport z realizacji założeń systemu doskonalenia jakości kształcenia na WNS za rok akademicki 2022/2023
Protokół z audytu – ocena jakości kształcenia na WNS za rok akademicki 2022/2023
Strategia doskonalenia jakości kształcenia na rok akademicki 2021/2022 – na WNS UO na lata 2021-2027 do realizacji w roku akademickim 2021/2022 na Wydziale Nauk Społecznych UO – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna, Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny
Raport z realizacji założeń systemu doskonalenia jakości kształcenia na WNS za rok akademicki 2021/2022
Protokół z audytu – ocena jakości kształcenia na WNS za rok akademicki 2021/2022
Strategia doskonalenia jakości kształcenia za rok akademicki 2020/2021 – na WNS UO na lata 2021-2027 do realizacji w roku akademickim 2020/2021 na Wydziale Nauk Społecznych UO – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna, Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny
Raport z realizacji strategii doskonalenia jakości kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych za rok akademicki 2020/2021
Strategia doskonalenia jakości kształcenia za rok akademicki 2019/2020 – wewnętrzne działania projakościowe na kierunku Praca socjalna
Strategia doskonalenia jakości kształcenia na rok akademicki 2019/2020 – na WNS UO na lata 2016-2020 do realizacji w roku akademickim 2019/2020 – Dot. Kierunków: Pedagogika, Pedagogika specjalna, Praca socjalna, Psychologia, Socjologia, Design i komunikacja społeczna,Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia, Filozofia, Coaching filozoficzny
Raport z realizacji strategii doskonalenia jakości kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych za rok akademicki 2019/2020

Przejdź do treści