Jakość Kształcenia

Jakość Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych

Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego jest strukturalnie i funkcjonalnie powiązany z Uczelnianym Systemem Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim. Odnosi się do wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego obejmuje studentów wszystkich form i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego realizowanych na Wydziale Nauk Społecznych, a także jego pracowników. Podstawowym celem jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującym prawem, etyką, europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Cel ten jest osiągany poprzez zadania realizowane przez wydziałowe komisje ds. doskonalenia i oceniania jakości w ramach wydziałowej strategii doskonalenia jakości, będącej integralną częścią Strategii Rozwoju Wydziału Nauk Społecznych na lata 2016-2020. Strategia doskonalenia jakości kształcenia na WNS uwzględnia specyfikę wydziału i pozwala na samodzielne wypracowywanie szczegółowych procedur odpowiednio do potrzeb poszczególnych jednostek, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w tym zakresie.

Wydziałowa Księga Jakości

Wydziałową Księgę Jakości Kształcenia stanowi uaktualniany w sposób ciągły rejestr obowiązujących na Wydziale Nauk Społecznych procedur jakości kształcenia. Rejestr ten jest przygotowany w oparciu o procedury ogólnouczelniane stwarzając tym samym warunki do sukcesywnego rozwijania szczegółowych procedur wewnętrznych.

Są to następujące procedury:

  • Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur (SDJK-O-WNS-1)
  • Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności (SDJK-O-WNS-2)
  • Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO (SDJK-O-WNS-3)
  • Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów (SDJK-O-WNS-4)
  • Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych – Procedura zawieszona na czas prac nad zmianą KRK na PRK (SDJK-O-WNS-5)
  • Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia (SDJK-O-WNS-6)
  • Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów (SDJK-O- WNS-7)
  • Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta (SDJK-O-WNS-8)
  • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego (SDJK-O- WNS-9)
  • Procedura procesu dyplomowania (SDJK-O- WNS-10)
  • Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich (SDJK-O-WNS-11)
  • Procedura hospitacji zajęć (SDJK-O-WNS-12)
  • Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego (SDJK-O-WNS-13)
  • Procedura określania i zaliczania różnic programowych (SDJK-O-WNS-14)
  • Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną (SDJK-O-WNS-15)

 

Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2020-2024
Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska

Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

  1. Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
    2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
    3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
    4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
    5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
    6. Radosław Walczak – koordynator kierunku Psychologia
    7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
    8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
    9. dr Andrzej Prasał – Muzykologia
    10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
    11. Dominika Chmielniak – student WNS

Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia

  1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
    2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof. UO
    3. dr Jacek Waldmajer
    4. dr Andrzej Mamroł
    5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
    6. dr Mariusz Pucia
    7. dr hab.Marek Białokur, prof. UO
    8. Ewelina Bienias – studentka WNS

Wyniki badań ankietowych dotyczących oceny pracowników naukowo-dydaktycznych  – INP

Rok akademicki  2019/2020 (semestr zimowy) – nie przeprowadzono oceny
Rok akademicki  2019/2020 (semestr letni) – ocena w toku

Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:
Rok akademicki 2019/2020 nie przeprowadzono oceny

Kadencja 2020-2021

Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – dr.hab  Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO

Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. dr hab. Irena Mudrecka, prof UO – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. dr Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. dr Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska , prof UO  – koordynator kierunku Praca socjalna
5. dr Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. dr Radosław Walczak– koordynator kierunku Psychologia
7. dr  hab. Antoni Maziarz, prof UO – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. dr Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Andrzej Prasał -koordynator kierunku Muzykologia
10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
11. Dominika Chmielniak– studentka WNS

Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Mariusz Pucia
7. dr hab. Marek Białokur, prof UO
8. Ewelina Bienias– studentka WNS

 

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

 

Kadencja 2019-2020
Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO

Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

1. dr hab. Irena Mudrecka, prof UO – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. dr Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. dr Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. dr hab.Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO  – koordynator kierunku Praca socjalna
5. dr Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. dr Katarzyna Skałacka – koordynator kierunku Psychologia
7. dr Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. dr Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
10. Beniamin Miczka – student WNS

Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia

1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2.dr hab. Anna Krasnodębska, prof UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Andrzej Prasał
7. dr hab. Marek Białokur, prof UO
8. Paulina Kokot – studentka WNS

 

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

 

Kadencja 2018-2019

Skład Wydziałowej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia

dr Marek Korzeniowski – Prodziekan Wydz.Nauk Społecznych  ds. kształcenia i studentów
•    dr Anna Gołębiowska (Instytut Historii)
•    dr Grzegorz Haber (Instytut Politologii)
•    dr Piotr Leśniak (Instytut Filozofii)
•    dr Magdalena Piejko (Instytut Socjologii)
•    dr Jan Pietraszko (Instytut Psychologii)
•    dr Agnieszka Włoch (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Przemysław Zdybek ( Instytut Psychologii )

Skład Wydziałowej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia

dr Ewelina Konieczna – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Adam Drosik (Instytut Politologii)
•    dr hab. Agnieszka Hensoldt (Instytut Filozofii)
•    dr Ewa Jędrzejowska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Iwona Sobieraj (Instytut Socjologii)
•    dr hab. Magdalena Ujma (Instytut Historii)
•   dr Angelika Kleszczewska – Albińska  ( Instytut Psychologii )

Przedstawiciele środowiska studenckiego:
Jacqueline Jaschkowitz (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)
Bartosz Raczkowski (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)

Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się

•    dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Socjologii)
•    dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
•    dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
•    dr Anna Bronowicka  ( Instytut Psychologii )

 

Jakość kształcenia w Instytutach na Wydziale Nauk Społecznych

Sprawozdania i raporty

doc Sprawozdanie z realizacji systemu doskonalenia jakość kształcenia 2013-2014
doc Sprawozdanie z realizacji z oceny jakości kształcenia 2013-2014

doc Sprawozdanie-z-realizacji systemu doskonalenia jakosci-2014-2015
doc Sprawozdanie z realizacji system oceny jakości kształcenia 2014-2015

doc Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2015-2016
doc Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2015-2016

doc Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2016-2017
doc Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2016-2017

doc Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2017-2018
doc Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2017-2018

doc Sprawozdanie z doskonalenia i oceny jakości kształcenia na WNS 2018-2019

RAPORT Z BADANIA STUDENTÓW PRZYJĘTYCH NA PIERWSZY ROK STUDIÓW NA WNS – UO
Strategia-Doskonalenia-Jakości-Kształcenia-UO-2019-2020

Raporty samooceny

docRaport samooceny Pedagogika
docRaport samooceny Politologia
docRaport samooceny Praca Socjalna
docRaport samooceny Psychologia
docRaport samooceny Socjologia
docRaport samooceny Stosunki Międzynarodowe

 

 

 

 

 

 

Witryna, którą obecnie przeglądasz, wykorzystuje pliki cookies w celu poprawnej realizacji dostarczanych usług i informacji oraz w celach gromadzenia anonimowych informacji statystycznych. Więcej informacji >>

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close