Jakość Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych
Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego jest strukturalnie i funkcjonalnie powiązany z Uczelnianym Systemem Doskonalenia Jakości Kształcenia w Uniwersytecie Opolskim. Odnosi się do wzajemnie powiązanych elementów związanych z całym procesem kształcenia studenta, mających wpływ na jego właściwy przebieg i wysoką jakość. Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Opolskiego obejmuje studentów wszystkich form i poziomów studiów, doktorantów i słuchaczy wszelkiego rodzaju form kształcenia ustawicznego realizowanych na Wydziale Nauk Społecznych, a także jego pracowników. Podstawowym celem jest zapewnienie nauczania na najwyższym poziomie zgodnie z obowiązującym prawem, etyką, europejskimi standardami i wskazówkami dotyczącymi wewnętrznego zapewnienia jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Cel ten jest osiągany poprzez zadania realizowane przez wydziałowe komisje ds. doskonalenia i oceniania jakości w ramach wydziałowej strategii doskonalenia jakości, będącej integralną częścią Strategii Rozwoju Wydziału Nauk Społecznych na lata 2016-2020. Strategia doskonalenia jakości kształcenia na WNS uwzględnia specyfikę wydziału i pozwala na samodzielne wypracowywanie szczegółowych procedur odpowiednio do potrzeb poszczególnych jednostek, jednakże z zachowaniem ogólnouczelnianych wytycznych w tym zakresie.
- Uczelniany System Jakości
- Wewnętrzny Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia na Wydziale Nauk Społecznych
- Strategia Rozwoju Wydziału Nauk Społecznych (2016-2020)
- Strategia Doskonalenia Jakości Kształcenia UO – 2019-2020
Wydziałowa Księga Jakości
Wydziałową Księgę Jakości Kształcenia stanowi uaktualniany w sposób ciągły rejestr obowiązujących na Wydziale Nauk Społecznych procedur jakości kształcenia. Rejestr ten jest przygotowany w oparciu o procedury ogólnouczelniane stwarzając tym samym warunki do sukcesywnego rozwijania szczegółowych procedur wewnętrznych.
Są to następujące procedury:
- Ogólna procedura doskonalenia jakości kształcenia – oznaczenie procedur (SDJK-O-WNS-1)
- Procedura tworzenia, modyfikowania kierunków studiów i specjalności (SDJK-O-WNS-2)
- Procedura tworzenia studiów doktoranckich i projektowania programów studiów doktoranckich w UO (SDJK-O-WNS-3)
- Procedura tworzenia studiów podyplomowych i kursów (SDJK-O-WNS-4)
- Procedura weryfikacji osiągania zakładanych efektów kształcenia oraz oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych – Procedura zawieszona na czas prac nad zmianą KRK na PRK (SDJK-O-WNS-5)
- Procedura oceny wewnętrznego systemu doskonalenia jakości kształcenia (SDJK-O-WNS-6)
- Procedura monitorowania karier zawodowych absolwentów (SDJK-O- WNS-7)
- Procedura oceny nauczyciela akademickiego dokonana przez studenta (SDJK-O-WNS-8)
- Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez nauczyciela akademickiego (SDJK-O- WNS-9)
- Procedura procesu dyplomowania (SDJK-O- WNS-10)
- Procedura odbywania i dokumentowania praktyk studenckich (SDJK-O-WNS-11)
- Procedura hospitacji zajęć (SDJK-O-WNS-12)
- Procedura oceny jakości kształcenia dokonana przez absolwentów Uniwersytetu Opolskiego (SDJK-O-WNS-13)
- Procedura określania i zaliczania różnic programowych (SDJK-O-WNS-14)
- Procedura uznawalności w Uniwersytecie Opolskim efektów uczenia się uzyskanych poza edukacją formalną (SDJK-O-WNS-15)
Wydziałowe Komisje ds. Jakości Kształcenia – Kadencja 2020-2024
Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – Iwona Dąbrowska-Jabłońska
Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia
- Irena Mudrecka – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. Iwona Dąbrowska-Jabłońska – koordynator kierunku Praca socjalna
5. Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. Radosław Walczak – koordynator kierunku Psychologia
7. Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. dr Andrzej Prasał – Muzykologia
10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
11. Dominika Chmielniak – student WNS
Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia
- dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof. UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Mariusz Pucia
7. dr hab.Marek Białokur, prof. UO
8. Ewelina Bienias – studentka WNS
Wyniki badań ankietowych dotyczących oceny pracowników naukowo-dydaktycznych – INP
Rok akademicki 2019/2020 (semestr zimowy) – nie przeprowadzono oceny
Rok akademicki 2019/2020 (semestr letni) – ocena w toku
Ocena jakości kształcenia dokonanych przez pracowników Instytut Nauk Pedagogicznych – ankietyzacja:
Rok akademicki 2019/2020 – nie przeprowadzono oceny
Kadencja 2020-2021
Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – dr.hab Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO
Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia
1. dr hab. Irena Mudrecka, prof UO – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. dr Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. dr Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska , prof UO – koordynator kierunku Praca socjalna
5. dr Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. dr Radosław Walczak– koordynator kierunku Psychologia
7. dr hab. Antoni Maziarz, prof UO – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. dr Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Andrzej Prasał -koordynator kierunku Muzykologia
10. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
11. Dominika Chmielniak– studentka WNS
Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia
1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2. dr hab. Anna Krasnodębska, prof UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Mariusz Pucia
7. dr hab. Marek Białokur, prof UO
8. Ewelina Bienias– studentka WNS
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się
• dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
• dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Anna Bronowicka ( Instytut Psychologii )
Kadencja 2019-2020
Pełnomocnik Dziekana Ds. Jakości Kształcenia – dr hab. Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO
Komisja Ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia
1. dr hab. Irena Mudrecka, prof UO – przewodnicząca, koordynator kierunku Pedagogika specjalna
2. dr Agnieszka Włoch – koordynator kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna
3. dr Beata Górnicka – koordynator kierunku Pedagogika
4. dr hab.Iwona Dąbrowska-Jabłońska, prof UO – koordynator kierunku Praca socjalna
5. dr Iwona Sobieraj – koordynator kierunku Socjologia, Design i komunikacja społeczne
6. dr Katarzyna Skałacka – koordynator kierunku Psychologia
7. dr Antoni Maziarz – koordynator kierunku Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Muzykologia
8. dr Marcin Pietrzak – koordynator kierunku Coaching filozoficzny, Filozofia
9. Żaneta Niemczyk – studentka WNS
10. Beniamin Miczka – student WNS
Komisja Ds. Oceny Jakości Kształcenia
1. dr Joanna Janik-Komar – przewodnicząca
2.dr hab. Anna Krasnodębska, prof UO
3. dr Jacek Waldmajer
4. dr Andrzej Mamroł
5. dr Angelika Kleszczewska-Albińska
6. dr Andrzej Prasał
7. dr hab. Marek Białokur, prof UO
8. Paulina Kokot – studentka WNS
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się
• dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
• dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Anna Bronowicka ( Instytut Psychologii )
Kadencja 2018-2019
Skład Wydziałowej Komisji ds. Doskonalenia Jakości Kształcenia
dr Marek Korzeniowski – Prodziekan Wydz.Nauk Społecznych ds. kształcenia i studentów
• dr Anna Gołębiowska (Instytut Historii)
• dr Grzegorz Haber (Instytut Politologii)
• dr Piotr Leśniak (Instytut Filozofii)
• dr Magdalena Piejko (Instytut Socjologii)
• dr Jan Pietraszko (Instytut Psychologii)
• dr Agnieszka Włoch (Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Przemysław Zdybek ( Instytut Psychologii )
Skład Wydziałowej Komisji ds. Oceny Jakości Kształcenia
dr Ewelina Konieczna – przewodnicząca
(Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Adam Drosik (Instytut Politologii)
• dr hab. Agnieszka Hensoldt (Instytut Filozofii)
• dr Ewa Jędrzejowska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Iwona Sobieraj (Instytut Socjologii)
• dr hab. Magdalena Ujma (Instytut Historii)
• dr Angelika Kleszczewska – Albińska ( Instytut Psychologii )
Przedstawiciele środowiska studenckiego:
Jacqueline Jaschkowitz (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)
Bartosz Raczkowski (przedstawiciel Samorządu Studenckiego WNS)
Skład Wydziałowej Komisji ds. Uznawalności Efektów Uczenia się
• dr hab. Teresa Sołdra-Gwiżdż – przewodnicząca
(Instytut Socjologii)
• dr hab. Marek Białokur (Instytut Historii)
• dr Katarzyna Wereszczyńska (Instytut Nauk Pedagogicznych)
• dr Anna Bronowicka ( Instytut Psychologii )
Jakość kształcenia w Instytutach na Wydziale Nauk Społecznych
- Instytut Historii (w tym: Historia, Historia i teraźniejszość 40+, Filozofia, Coaching filozoficzny, Muzykologia)
- Instytut Nauk Pedagogicznych ( w tym: Pedagogika, Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, Pedagogika specjalna, Praca socjalna)
- Instytut Socjologii (w tym: Socjologia, Design i komunikacja społeczna)
- Instytut Psychologii
Sprawozdania i raporty
Sprawozdanie z realizacji systemu doskonalenia jakość kształcenia 2013-2014
Sprawozdanie z realizacji z oceny jakości kształcenia 2013-2014
Sprawozdanie-z-realizacji systemu doskonalenia jakosci-2014-2015
Sprawozdanie z realizacji system oceny jakości kształcenia 2014-2015
Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2015-2016
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2015-2016
Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2016-2017
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2016-2017
Sprawozdanie z doskonalenia jakości kształcenia na WNS 2017-2018
Sprawozdanie z oceny jakości kształcenia na WNS 2017-2018
Sprawozdanie z doskonalenia i oceny jakości kształcenia na WNS 2018-2019
RAPORT Z BADANIA STUDENTÓW PRZYJĘTYCH NA PIERWSZY ROK STUDIÓW NA WNS – UO
Strategia-Doskonalenia-Jakości-Kształcenia-UO-2019-2020
Raporty samooceny
Raport samooceny Pedagogika
Raport samooceny Politologia
Raport samooceny Praca Socjalna
Raport samooceny Psychologia
Raport samooceny Socjologia
Raport samooceny Stosunki Międzynarodowe